<p> به اين دليل استفاده از وسايل الکترونيکي را فنون لنزباز مي نامند که آنها زواياي بسياري از تدريس را در نظر گرفته و ضبط مي کنند. در این روش معلم مهارت مورد نظر را انجام میدهد؛ دانش آموزان بعد از مشاهده معلم؛ همان مهارت را به ترتیب انجام میدهند. مجموع اين فعاليت ها توجه معلمان و ناظران را بر مهارت هايي که به اجرا گذاشته گوگل مي شود متمرکز مي سازد . از مواردی که دانشمندان علم حدیث بر آن تأکید داشتهاند به کار بردن الفاظ و اصطلاحاتی است که نحوه دریافت احادیث را نشان میدهد، بر این اساس اگر طالب حدیث، روایتی را به شیوه سماع از شیخ شنید، حتماً باید در هنگام اداء، نحوه دریافت احادیث را بیان نماید. استفاده از وسايل الکترونيکي (فنون لنزباز ) مي تواند جز مناسب ترين روش هاي مشاهده باشد . کارول مي گويد : استفاده از تکنولوژي مثبت الکترونيکي در بهبود روش آموزش معلمان تاثير فراواني داشته است .  مایکروسافت هرگاه معلم , خود , مشاهده گر تدريس خويش باشد,نتايجي که بدست مي آورد عامل بالقوه اي براي تلاش در جهت بهبود خواهد شد . اکثر معلمان در استفاده از وسایل الکترونیکی دارای اضطراب می شوند این عامل خود باعث استفاده نکردن از این روش می گردد.</p>
<p> براي تمرين برخي از مهارت هاي تدريس از ضبط ويدئويي و براي برخي ديگر از ضبط صوت استفاده مي شود . سپس به بحث هاي دوستانه درباره پيشرفت مهارت هاي خود بپردازند . اين الگو از الگوي استانفورد بسيار اقتصادي تر است و اين امکان را به معلمان مي دهد که طرح درسشان را با هم بريزند , و اگر بخواهند موضوعات به هم پيوسته را تدريس کنند , طرز درس دادن همديگر را مشاهده کنند و درباره ي آن به بحث و گفتگو بپردازند. با کچوئیان اهم چالشها را در میان گذاشتیم و وی درباره کلیت این موضوعات گفت: من مطمئن هستم اگر یکباره برای جبران کسری معلمان تقاضا بدهیم و ردیف کافی ایجاد کنیم خیل عظیمی برای شغل معلمی صف می کشند. در روش تدریس غیر فعــــال، فقط معلم نقش فعالی را در مدرسه افرينش تدریس بعهده دارد و مطالبی را که از قبل تعیین شده است بطور شفاهی در کلاس بیان می کند و دانـــــش آموزان در این میان واکنش چندانی از خود نشان نمی دهند. حقيقت اينست که تدريس خرد به , سرعت و توسعه ي کسب مهارت هاي تدريس , کمک مي کند و خطاهاي عمده ناشي از بي مهارتي يا کم مهارتي را حذف مي کند و حس اعتماد به خود را پرورش مي دهد , اما شخصيت را يک شبه تغيير نمي دهد و همه مشکلات تدريس را نيز حل نمي کند و معلم را به يک معلم با استعداد و سرآمد تبديل نمي کند , بلکه فقط يک معلم بهتر تحويل مي دهد.</p>
<p> داشتن مهارت لیسنینگ شما را با ریتم و الگوی انگلیسی آشنا میکند. یکنواخت مسلم است که این را از فضای فعالیت خارج میکند . با آنها مي توان زمينه وسيعي از فعاليت هايي که معلمان و شاگردان انجام مي دهند را پوشاند. گزارشان ويدئويي و صوتي از جمله عيني ترين فنون مشاهده هستند که به معلم امکان ديدن خود از دريچه نگاه شاگردان را مي دهند . مخصوصاً یکی ار علماء، در کتاب خود این را مطرح میکند مخصوصاً یکی از روانشناشان معاصر آقای دیج وبن لاینر در کتاب خود اشاره میکند. من در کل از آموزش راضیبودم و از مدیریت و پرسنل های آموزشگاه واقعا خوب و متین بودند و همیشه در هر موقع پاسخگو بودند حتی در شبکه های مجازی سریع جواب میدادند و اطلاع رسانی در برگزاری کلاس ها و خبر های آموزشگاه هم خوب و همیشه به موقع بود . و ترس ديگر اينست که مبادا مهارت ها دروني نشوند و اين بيانگر اينست که تدريس خرد اصلا ثمر بخشي ندارد. آموزش خرد روشي است براي تمرين و انتقاد از مهارت هاي آموزش به صورت مشاهده مستقيم . تاجايي که ممکن است اجراي آموزش خرد را بايد گروه هاي 3 يا 4 نفري معلمان به عهده بگيرند , اين امر به افراد گروه امکان مي دهد در صورت تمايل با ديگر گروه هاي مربوط نيز همکاري کنندو هرگروهی از بچه ها مشکلات شهرستان را یاداشت میکند و معلم اینها را یادداشت میکند و حتی ممکن است زمانی بگذرد که بچه ها دقت بیشتری کند.ازطلاعات محلتان را طرح میکنند روی تابلو مینویسند در کلاس. اين معلمان پس از بازنگري تدريس خود ممکن است براي تدبر در تدريس و تدوين هدف هاي بهسازي خود آماده تر شوند (اچسون وگال ,1992). 4- .معلمان بايد در شرايط فعلي آموزش و پرورش گام به گام تدريس خود را به شيوه هاي فعال و کاربردي مجهز کنند . هدف از اين مقاله بررسي وضعيت حال حاضر آموزش مديريت رسانه و بحث در مورد موضوعات کليدي -مطرح شده در دوره ها، آموزش هاي کاربردي يادگيري ، چالش هاي ملموس و روندهاي آتي- آموزش مديريت رسانه در سطوح عالي است . در این الگو معلم موقعیت کاوشگری را ایجاد و از دانش آموزان می خواهد تا به بررسی و نتیجه گیری در مورد آن بپردازند. ازآزمون t گروه های مستقل ، آزمون لوی، آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شده است